Black Friday: Η ιστορία πίσω από το καταναλωτικό πάρτι της χρονιάς

    Black Friday: Η ιστορία πίσω από το καταναλωτικό πάρτι της χρονιάς

    Η καταγωγή της Μαύρης Παρασκευής

    εντοπίζεται κάπου στις αρχές της δεκαετίας του ’60. Την εποχή εκείνη τα καταστήματα  χρησιμοποιούσαν δύο χρώματα μελανιού σε κόκκινο και μαύρο, όπου το κόκκινο αντιστοιχούσε στις ημερομηνίες με αρνητικό ισολογισμό στις πωλήσεις και το μαύρο (Black) σε εκείνες με θετικό. Το «μαύρο» αντιθέτως στις λογιστικές καταστάσεις στην Ευρώπη και άρα και στην Ελλάδα, συνδέεται κυρίως με απώλειες, παρά με κέρδη. Το «κόκκινο» αλλά και το «λευκό» επίσης αξιοποιείται πολύ συχνά για τη σήμανση των εκπτώσεων και των προσφορών.

    Όπως και να’χει, μια μέρα μετά την Ημέρα των Ευχαριστιών, κοινώς την Παρασκευή, που συνδεόταν με το τελευταίο Σαββατοκύριακο του Νοεμβρίου, διάστημα όπου πολλοί εργαζόμενοι αξιοποιούσαν ως αργία, γεννήθηκε η ιδέα των «ακραίων εκπτώσεων». Θα μπορούσε να είναι μόνον πολιτισμικό φαινόμενο, αλλά κατά τεκμήριο δεν είναι, καθώς και άλλες αγορές επηρεάζονται από το effect «του τέλους της χρονιάς».

     

    Για την ιστορία, η BlackFriday είναι η ημέρα με τον μεγαλύτερο τζίρο πωλήσεων του έτους στις ΗΠΑ από το 2005 έως και σήμερα. Μόνον το 2014, ο τζίρος του εμπορικού θεσμού υποχώρησε κατά 11% στα 50,9 δις.δολάρια, έκτοτε όμως συνεχίζει να κινείται ανοδικά. Πλέον δε λόγω της εκτεταμένης ζήτησης, οι εκπτώσεις δεν περιορίζονται μόνον κατά την ημέρα της Παρασκευής αλλά ισχύουν τουλάχιστον για το τετραήμερο.

    Πηγή https://proini.news/

    01.jpg
    123833713_10220900423653264_77374475085745817_n.jpg
    024.jpg
    Shadow
    exper1t.jpeg
    exper1t.jpeg
    Shadow
    tsioris.jpeg
    tsioris.jpeg
    Shadow