Ο λόγος που γραφόμαστε στο γυμναστήριο και, τελικά, δεν πηγαίνουμε ποτέ

Μία μελέτη που έγινε σε πάνω από 60.000 μέλη γυμναστηρίων

προσπάθησε να δείξει τους καλύτερους τρόπους και κίνητρα για να μην παρατούν οι αθλούμενοι τη γυμναστική.

Κάθε χρόνο, ένα από τα New Year’s Resolutions (τα πράγματα που θέλουμε να κάνουμε μέσα στην καινούρια χρονιά) είναι και η περισσότερη γυμναστική. Πόσες φορές έχεις γραφτεί αρχή της χρονιάς σε ένα γυμναστήριο και, τελικά, δεν έχεις πάει ποτέ; Πόσες φορές έχεις ξεκινήσει γυμναστική και, τελικά, την παράτησες; Εμείς σου έχουμε απάντηση στο γιατί συμβαίνει αυτό.

Μιλώντας στη Deutsche Welle ο Γιόζεφ Κάι από το πρότζεκτ Behavior Change for Good, του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, υποστηρίζει:

“Ακόμη κι αν η απόκτηση κάρτας μέλους σε κάποιο γυμναστήριο θα μπορούσε να ενισχύσει το κίνητρο, συχνά παρατηρείται το φαινόμενο και να πληρώνεις τη συνδρομή και να μην πηγαίνεις να γυμναστείς.

Αυτό συμβαίνει επειδή πολλές φορές είναι δύσκολο να επιτυγχάνουμε τους στόχους μας που σχετίζονται με υγιείς δραστηριότητες, όπως να πηγαίνουμε σε στούντιο γυμναστικής.”

Οι ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Πενσιλβάνια με μια μελέτη μεγάλης κλίμακας προσπάθησαν να βρουν ποιο είναι το εμπόδιο που μας κάνει να μην συνεχίζουμε τη γυμναστική ακόμα και αν έχουμε γραφτεί σε κάποιο γυμναστήριο. Δοκίμασαν μέτρα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν, ώστε να γεφυρωθεί το χάσμα. Μικρά κίνητρα, που τη στιγμή που υποχωρεί η διάθεση για γυμναστική μπορούν να βοηθήσουν, όταν έρθει για παράδειγμα η ώρα να δώσουμε απάντηση στο ερώτημα, να πάω στο γυμναστήριο ή καλύτερα όχι;

Τα αποτελέσματα της μελέτης με περισσότερα από 60.000 μέλη αλυσίδας γυμναστηρίων στις ΗΠΑ δημοσιεύτηκαν πρόσφατα στο περιοδικό Nature. Συνολικά 30 επιστήμονες από 15 διαφορετικά πανεπιστήμια στις ΗΠΑ εργάστηκαν σε μικρές ανεξάρτητες ομάδες για την ανάπτυξη 53 διαφορετικών μέτρων που θα μπορούσαν να ενισχύσουν το κίνητρο των πελατών των γυμναστηρίων. Η αποτελεσματικότητά τους δοκιμάστηκε με ρυθμό 4 εβδομάδων και οι μετρήσεις έγιναν 4 εβδομάδες μετά το τέλος της φάσης παρέμβασης.

Στην αρχή μπορεί να υπάρχει μεγάλη διάθεση η οποία όμως εξαφανίζεται συχνά γρήγορα, όπως δείχνουν τα στοιχεία. Αυτό ακριβώς το πρόβλημα προσπάθησαν να λύσουν οι ερευνητές. Ο επικεφαλής της έρευνας, Τζέιμς Μιλκμαν, λέει:

“Αν οι άνθρωποι θέλουν να εντείνουν την φυσική δραστηριότητα ή να αλλάξουν την συμπεριφορά τους, υπάρχουν μερικές πολύ χαμηλού κόστους συμβουλές που θα τους βοηθήσουν να επιτύχουν περισσότερα.”

Οι ερευνητές έστελναν στα μέλη σύντομα κείμενα με υπενθυμίσεις, εβδομαδιαία mail και επιβραβεύσεις σε ψηφιακή μορφή ή δωρεάν ακουστικά βιβλία. Με τα μικρά αυτά τρικ αύξησαν τις επισκέψεις στο γυμναστήριο από 9% μέχρι 27% κατά την περίοδο των δοκιμών. Η πιο επιτυχημένη μέθοδος ήταν μικρά δώρα σε μετρητά για την επιστροφή στο γυμναστήριο μετά από μια χαμένη επίσκεψη.

Ωστόσο, μόνο το 8% των παρεμβάσεων προκάλεσε αλλαγή στη συμπεριφορά των αθλούμενων, που ήταν μετρήσιμη ακόμα και 4 εβδομάδες μετά την παρέμβαση. Όσο πιο αποτελεσματικές ήταν οι παρεμβάσεις στις φάσεις δοκιμών, τόσο πιο πιθανό ήταν τα αποτελέσματα να είχαν μεγαλύτερη διάρκεια.

Τα κόλπα για να προσελκύσουν και να κινητοποιήσουν τους αθλούμενους να επιστρέφουν στα γυμναστήρια ήταν πολλά:

  • ένα απλό πρόγραμμα που ενθαρρύνει τους συμμετέχοντες να προγραμματίσουν την προπόνησή τους προκαταβολικά
  • μία υπενθύμιση μισή ώρα πριν την προπόνηση
  • «μπόνους» 0,22 δολαρίων για κάθε επίσκεψη κλπ.

Μάλιστα, σύμφωνα με την έρευνα, το τελευταίο κόλπο αύξησε την συχνότητα της άσκησης κατά 9%.

Κατά τον Μιλκμαν, το πρόγραμμα θα μπορούσε να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικό, αν επιπλέον 0,09 δολάρια προσφέρονταν για την επιστροφή στο γυμναστήριο μετά από κάποια χαμένη προπόνηση. Όπως υποστηρίζει:

“Προφανώς το ποσό είναι απειροελάχιστο (για αυτό τον λόγο αποκαλούμε τις επιβραβεύσεις μικρο-κίνητρα) αλλά η ιδέα είναι να μην χαθούν πολλαπλές επισκέψεις, η συγκέντρωση της προσοχής.”

Ο Γιόζεφ Κάι, που ανήκει στους συγγραφείς της μελέτης, υποστηρίζει:

“Γενικά η προσέγγιση της μελέτης μεγάλη κλίμακας που παρουσιάσαμε επιτρέπει συγκρίσεις μεταξύ διαφορετικών στρατηγικών για την ενίσχυση της αλλαγής συμπεριφοράς, που αποκαλύπτουν ποιες στρατηγικές είναι πιο αποτελεσματικές σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο.”

Στο πλαίσιο αυτό τα μεμονωμένα μέτρα δοκιμάζονται σε ανεξάρτητες ομάδες. Αυτά τα τεστ και οι ομάδες συγχωνεύονται σε μελέτες μεγάλης κλίμακας. Οι ερευνητές σημειώνουν πως το κόνσεπτ της μελέτης έχει και τα όριά του. Τα ευρήματα σε μελέτες ευρείας κλίμακας εξαρτώνται από το πόσο ισχυρές είναι οι παρεμβάσεις.

πηγή https://www.neolaia.gr/


Τελευταία νέα

top20 01

 

top20 01

© 2022 TheWebRadio.gr