Μερικές φορές αρκεί μία μόνο λέξη
για να επηρεάσετε τη σκέψη κάποιου και να αυξήσετε την επιρροή σας πάνω του.
Ο Τζόνα Μπέργκερ, καθηγητής μάρκετινγκ στο Wharton School του Πανεπιστημίου της Πενσιλβάνια, έχει καταρτίσει μια λίστα με "μαγικές λέξεις" που μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο επικοινωνίας σας.
Μια από αυτές τις "μαγικές λέξεις" είναι το «επειδή». Όπως εξηγεί στο CNBC, η χρήση της λέξης αυτής όταν προσπαθείτε να πείσετε κάποιον να κάνει κάτι μπορεί να έχει εντυπωσιακά αποτελέσματα. «Περισσότεροι άνθρωποι θα σας ακούσουν και θα κάνουν αυτό που ζητάτε», επισημαίνει.
Ο καθηγητής αναφέρεται σε μια μελέτη σχεδόν 50 ετών από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, όπου ερευνητές πήγαν σε μια πανεπιστημιακή βιβλιοθήκη και παρατήρησαν άτομα που ήθελαν να χρησιμοποιήσουν το φωτοτυπικό μηχάνημα. Στη συνέχεια, ζητούσαν από εκείνους που περίμεναν να τους παραχωρήσουν τη σειρά τους, διατυπώνοντας το αίτημά τους με τρεις διαφορετικούς τρόπους, λέγοντας απλά το αίτημα, είτε λέγοντας «επειδή πρέπει να κάνω φωτοτυπίες;» και τέλος «επειδή βιάζομαι;»
Οι ερευνητές παρατήρησαν ότι η χρήση της λέξης «επειδή» στα δύο τελευταία αιτήματα αύξησε κατά 50% τις πιθανότητες οι άνθρωποι να παραχωρήσουν τη σειρά τους.
Μια άλλη λέξη είναι το «ευχαριστώ». Σύμφωνα με την έρευνα, η έκφραση ευγνωμοσύνης μπορεί επίσης να έχει σημαντική επίδραση στην ενίσχυση των σχέσεων και στην αύξηση της επιρροής σας στους άλλους.
Λέγοντας και γράφοντας τη λέξη «συνιστώ» αντί για «μου αρέσει», οι άλλοι έχουν τρεις φορές περισσότερες πιθανότητες να ακολουθήσουν τις προτάσεις σας, σύμφωνα με τον Μπέργκερ. Άλλες λέξεις είναι νέο, αποκλειστικό, δωρεάν (!), εύκολο, εγγυημένα - είναι λέξεις που δημιουργουν θετική αλληλεπίδραση και ενισχύουν τις σχέσεις, προσφέρουν σιγουριά και ασφάλεια, κάνοντας τους ανθρώπους να νιώθουν άνετα με μια απόφαση, ιντριγκάρουν το μυαλό και για αυτό τις ακούτε στις διαφημίσεις.